tirsdag 15. oktober 2013

Livet gaar videre

Jo altsaa, jeg hadde planer om aa skrive igaar altsaa, men saa bare forsvant tiden, og biblioteket stengte....
Men, paa fredag fikk mamma omvisning paa skolen, og hun fikk vaere med i "fransk-for-utlendinger" timen min. Jeg har fransk med en veldig hyggelig laerer som heter Nadine (hun nekter, i motsetning til alle andre laerere, aa bli kalt madame...), 4 ganger i uka, de timene ser jeg faktisk fram til! Selv om jeg maa jobbe hardt, og det er vanskelig, saa trives jeg der med Nadine, jeg foeler at jeg klarer aa henge med, for en gangs skyld!
Saa fikk jeg fri resten av dagen, (bortsett fra mattetimen) for aa vaere med mamma. Vi ruslet rundt i byen, gjorde litt smaating, jeg fikk blant annet skaffet meg bankkonto!! Det er helt utrolig hvor mye papirer som maa til for aa faa det! Vi satt i banken i 1 time, og gikk igjennom og skrev under paa papirer... Vi fant ogsaa en butikk som selger steiner, der var vi lost i sikkert en time der og.. Jeg liker steiner, for aa sidet sann, og en hel butikk full, da ble det vanskelig aa gaa ut igjen altsaa... Saa naa har jeg faatt meg en liten groenn hjerteformet stein rundt halsen, og en veldig fin blaa stein paa hylla! Det er kanskje ikke saa veldig interessant for dere naar jeg tenker meg om, men men...
Kl. 18 kom Anita og hentet oss, vi fikk med oss alt av bagasje, og det var ikke lite, mamma hadde nemlig med masse ting til meg fra Norge, det ble reine skjaere julaften naar vi aapnet den seinere paa kvelden! Vi spiste middag med vertsfamilien, fisk fra innsjoen, jeg tror nesten det er obligatorisk naar det kommer noen nye til byen...!
Paa loerdag gjorde vi ikke saa skrekkelig mye heller, vi hadde en del lekser begge to. Jeg strevde faelt med aa lage en arbeidsplan for mandagen paa kjoekkenet, men saa kom Quentin og hjalp/redda meg, vi strevde lenge med den planen, det var jo helt umulig! Jeg fikk den tilbake fra laereren ferdig retta idag, og det var ikke bra nok, det var skuffende etter saa mye jobb...
Paa kvelden kom foreldrene til Anita paa besoek, saa da ble det skikkelig selskap! Med spising i mange timer, og samtaler og diskusjoner paa kryss og tvers av bordet, alle sammen samtidig! Men det var absolutt veldig hyggelig, det er saa godt aa foele at jeg er en del av et fellesskap! Jeg er oensket!
Paa soendag dro vi aa handlet, for saa aa lage norske kjoettkaker med poteter, brunsaus og ertestuing til lunsj/middag. Jeg tror de satte pris paa det, men Quentin var noe skeptisk til ertestuingen... Til dessert hadde vi Dronning Maud pudding, og det gikk ned paa hoeykant skal jeg si deg! Det var populaert!
Saa kjoerte vi altsaa mamma til flyplassen, og besoket var over for denne gang. Litt vemodig, men mamma sier det ikke er lenge til jul (jeg vet ikke helt om jeg er enig..)
I gaar og idag har jeg vaert paa kjeokkenet, og jeg liker det! Men jeg blir selvfoelgelig sliten...
Men naa skal jeg gaa og spise middag, lurer paa hva det er.. muuligens en uidentifiserbar masse med noe uidentifiserbart kjoett i, men jeg er saa sulten at jeg kunne spist hva det skulle vaere, saa det gjoer ikke saa mye!

Salut!

-Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar