søndag 6. april 2014

Champagne, og en dose pingviner

Champagne kjennetegner denne helgen. Den yngste vertsbroren min ble nemlig 18 igår. Vi starta dagen ganske vanlig, vbror var egentlig ganske sur, fordi vi skulle ha fisk til middag, og ikke gjøre noe stort ut av bursdagen hans. Men, 'surprise!' i 4-tiden kom besteforeldre og brødre og hele pakka. Og vbror ble kjempe happy og overaska. Så var det champagne til alle. Så stuet vi alle sammen inn i biler, kjørte til bowlingen og plukket samtidig opp litt flere venner på veien. Så spilte vi altså bowling, den første runden vant jeg, mens den andre tapte jeg noe helt kolossalt. Det sier noe om forholdet flaks/ferdigheter for min del. Den andre runden hadde til og med bestefaren dobbelt så mye poeng som meg.. Jeg må også beklage til Norge generelt, det var selvfølgelig Norge mot Frankrike, og det gikk jo hardt utover Norges ære. Jeg synes det var en litt urettferdig da, siden jeg naturligvis var eneste nordmann tilstede. Men det var toppers stemning, vi fikk mye rare blikk av andre bowlere, men det er jo viktig å heie, holde moralen oppe og sånn. Så uansett om vi traff eller ikke, ble det møtt av huiing og applaus.
Etterpå var det middag, med champagne. Det var i grunnen en litt kjip restaurant. I andre etasje, over bowlingen, med omtrent kun hamburger på menyen. Smarte meg fant selvfølgelig nederst bakerst på menyen en grillet laks, den smakte papp. Det var koselig lell. Sånn bortsett fra at jeg holdt på å sovne da.
Så dro vi hjem igjen med hele flokken, og spiste kake. Da var klokka nærmere tolv, og det skulle selvfølgelig inntas mer champagne. Det var en fantastisk kake da, med bringebær-mousse og solbergele, lett og luftig, akkurat sånn som jeg liker. Og så skulle det drikkes kaffe, kl. 12 om natta!? Da skjønte jeg at det ikke skulle soves med det første ihvertfall.. Menmen. Folk kom seg da hjem til slutt.
Og så idag har vi spist stor middag til lunsj, med champagne, og 6 retter inkludert ost. Bare med besteforeldrene da.

Ellers var det en lærer fra England på besøk på skolen på tirsdag, så da var jeg og en til fra klassen omvisere (heter det det?). Vi fikk beskjed om å gjøre et godt inntrykk, for skolen ville gjerne få til et samarbeid med den skolen i England. Så da var det om å gjøre å smile! Vi skulle blant annet vise fram internatet, men så viste det seg at rommet vi skulle vise fram var ganske så rotete, og ikke så veldig reint, så da var det om å gjøre å bakke ut igjen fortest mulig og finne et annet rom! Fasade er viktig. Meget hyggelig gjort av skolen å bli gitt sånn tillit da! Seinere på kvelden fikk alle interne beskjed om å rydde rommet...
Hver tirsdag så jobber jo klassen min i kantina, men siden jeg holdt omvisning så slapp jeg to timer med kantine. Men fikk til gjengjeld en time i vaskeriet, dvs. jeg brettet kluter og håndkler til hotellet. Ikke sånn kjempe-inspirerende arbeid det heller i grunnen.

På internatrommet er det plutselig masse folk for tiden, det er veldig hyggelig at folk vil tilbringe litt tid med oss og. Vi holder også på å lage pingvinhus til noen pingviner i papp vi har fått fra en butikk. Meget morosamt. Mye latter.

Imorgen er det talent-show på skolen, jeg skal ikke delta, men jeg skal se på. Det gleder jeg meg til, flere av vennene mine skal delta.

Nå skal jeg pakke kofferten min, og rydde rommet, innmari spennende as.

Dette ble et ganske kjedelig innlegg. Mest det er fordi jeg er en kjedelig person idag. Jeg har ikke giddet å børste håret engang. Ikke er det noen bilder heller, det er bare å beklage. Men jeg er skikkelig dårlig på å ta snikbilder, og jeg føler det blir veldig dumt å bare; stå sånn to sek, jeg må bare ta bilde til bloggen. Nei, det er flaut det. Skjønner ikke åssen skikkelige bloggere gjør det egentlig, å drive å ta masse bilder av folk og hverdagen hele tiden.

Uansett, me preikast!

-Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar