fredag 22. november 2013

Det snør!!

To innlegg på en dag! Her går det fort i svingene! Men altså hvor var jeg? Jo, kl. halv to på natta. Neste morgen (søndag) sto vi opp kl. halv 6! 4 timer søvn er litt i minste laget for meg altså, så da måtte jeg virkelig dra meg selv i ørene. Jeg klarte ikke å sove i bilen på vei hjem heller, jeg fikk helt kink i nakken.. jeg ønsker meg en sånn nakke-pute! Vi var hjemme igjen i 9-tiden om morgenen, fordi Quentin og Dimitri skulle spille i orkesteret/korpset. Hele søndag gjorde jeg ingenting, virkelig ingenting, jeg klarte ikke å sove, men jeg var for trøtt til å gjøre noe, jeg klarte ikke å lese engang. Veldig merkelig i grunnen.
Mandag morgen var det jo skole igjen, jeg var selvfølgelig trøtt som en strømpe, men for en gangs skyld så var jeg ikke for sein ihvertfall. Vi har kjøkken på mandager, og tirsdager. Det liker jeg. Men på tirsdag ble jeg dårlig og besvimte på kjøkkenet, så da fikk jeg sove på infermeriet (sykestua) i tre(!) timer. Det hjalp veldig. Jeg besvimer og svimler av og til når jeg er trøtt, sulten, tørst og stressa, det er ubehagelig.
Resten av uka har det ikke egentlig skjedd så mye spennende, skole, skole og litt mer skole...
Igår spiste vi i elev-restauranten, det er alltid hyggelig, da treffer jeg nye folk, og så er det god skikkelig mat, i motsetning til i kantina. Det er elever som lager maten, og elever som serverer. Men jeg synes litt synd på servitørene, for; de har en skikkelig streng, ja rett og slett ekkel lærer, og de blir jo så nervøse når han står over de og kommer med kommentarer som; hva er det med deg idag da? er du helt dum eller? Idiot! Bare de gjør den minste feil så er han der. Heldigvis er det få lærere som er sånn her, men det er noen, innimellom. Men alle lærerne har en helt annen autoritet her enn i Norge, og de liker å vise det. For eksempel så kommer nesten alltid lærerne for seint til timen, og da må vi bare stå helt musestille i gangen og vente, i opptil en halvtime. Neei, læreren traff bare en gammel venn på veien, han måtte bare snakke litt med ham. Det er ikke snakk om gjensidig respekt. Hvis læreren finner det for godt å lage nye regler, så gjør han det. Eller forskjellsbehandle, hvis han har lyst til det.

Igår snødde det forresten, så idag er det kaldt. Det er en sånn kald, klar vinterdag med sol.
Så derfor tenkte jeg det var på tide å legge ut noen bilder jeg tok for noen uker siden av Thonon, det ser jo ikke sånn ut lenger.


                    Skolen min


                  Rådhuset                                                      Ned mot havna

                  Opp fra havna


                 Litt ferie-stemning                                          Vi har en liten funiculaire (fløybane)

Det er ikke så værst utsikt heller!


 Sånn ser det ut nå
 Jeg gikk tur i kveld, virkelig magisk.
Et lite kapell uti ingemansland
Ja, litt bilder. Men det er bare å beklage at hverken jeg eller kameraet mitt kan ta bilder, så jeg får jo ikke fram hvor vakkert det faktisk er her. Og når det ikke er tåke, så er det selvfølgelig enda vakrere.

Salut!

-Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar