søndag 9. november 2014

Siden sist

Hoppsann,
Da var det visst gått litt tid siden sist allikevel ja. Litt mye tid. For mye. Det har gått i ett. Og jeg er veldig glad for det altså. Da får jeg mindre tid å gjøre ingenting på, men blogging får sisteprioritet. Og blir dermed ikke gjort. Så det er bare å beklage. Bøye seg i støvet. Igjen.

Men, altså, siden sist. Forresten, før jeg starter; kl. er 3 på dagen, og jeg sitter fortsatt i pysjen med bustete hår. Selv om det er 4 timer siden jeg spiste frokost. Sånn kan det gå. Men jeg kan ikke si jeg har noe imot det. Har heller ingen planer for idag. Bortsett fra å rydde og lage mat. Deilig. Jeg skal kle på meg óg da, før eller siden. Jeg har brukt morgenen til å synge, stort sett. Lurer på hva naboene tror om meg..
Men jo, siden sist har jeg hatt to uker ferie. Men for å begynne med begynnelsen:
Før ferien hadde jeg besøk av familien,

Hmm, ja, jeg kommer ikke så mye lenger. Ikke helt i skrivehumør idag.. Skal ta en dusj, handle litt, og så skal jeg prøve igjen.

Tja, motivasjonen kom ikke akkurat. Så nå er det blitt søndag og jeg er like langt.

Jeg lager suppe, og har støvsugd. Uff.

Ja, jo, i løpet av ferien dro jeg hjem. Det var ikke egentlig planen. Men det ble sånn. Jeg var hjemme i tre dager. Så var jeg tre dager i Stavanger og danset. Så dro jeg til Strasbourg. Det var koselig.
Onsdag før ferien var vi på fjelltur, igjen. Vi var oppe på toppen du ser på bildet her.


Er litt fascinert av fjellene..

Utsikt.

Vi utgjorde baktroppen. Jeg fikk kart og ansvar for at disse to ikke rota seg bort. Vi kom oss helt til toppen.


Hele familien var hos meg, det ble trangt. Og strykebrettet angrep meg. 

På fredagen lagde vi mat på hotellet igjen. Risotto med skjell, skum og parmesan.

Vi spiste også på hotellet. Litt overload av karamell i desserten. 


Vi forberedte oss til halloween i kunst-timen. En person måtte ligge på bordet og bli tegnet rundt. Jeg slapp. Heldigvis.


Blåskjell med blåskjell og blåskjellsuppe. Jeg liker ikke blåskjell.


Jeg og en til hadde ansvar for amuse bouche (hva heter det på norsk?) Vi fikk frie tøyler. Det ble foie gras med karameliserte epler, ovnsbakt løk og linsesuppe.

Så hadde jeg et par dager ferie her, jeg dro i svømmehallen med en venninne, og så fikk besøk av en annen venninne. Veldig koselig helg. 

Så fløy jeg altså til Norge.

Så altså Haugesund, så Stavanger, meget hyggelig. Fint å danse litt igjen.

Så Strasbourg. Besøkte Brage. Vi lagde gresskar og littegranne gresskarsuppe. 

Vi gikk på sightseeing. Jeg liker Strasbourg. Jeg kjenner jeg savner storby. 


Katedralen. Obligatorisk. Like imponerende som sist. 

Vi gikk til og med opp i den. Over gjennomsnittet bra utsikt.

Eilif var også i byen. Vi hang litt med ham og. Jeg koste meg. Vellykket ferie, vil jeg si. 


Så kom Oline. Hun ble med meg tilbake til Thonon. Vi tok toget kl. 05.30 om morgenen..
I Strasbourg var det vinter. De hadde satt opp juletreet. I Thonon var det fortsatt sommer. Nesten ihvertfall.

Vi lekte turister. Oline var begeistret for byen min.

Vi besøkte et slott. Som også er en vingård.

Og rett før Oline skulle dra, lagde vi muffins sykt fort. De var gode.

Så har jeg hatt en uke med skole. Den har gått fort. Vi raser igjennom pensum. Jeg stresser. 
Imorgen og på tirsdag har vi fri. Så har vi tre dager med skole. Så går turen til Oslo! 
Jeg og Leah skal ha utplassering i Oslo fram til jul! Jeg gleder meg! SÅ dere, jeg vil gjerne treffe folk i Oslo, om du bor der eller bare passerer. Vi skal forøvrig jobbe på LeBenjamin, tror det blir kult.

Men nå får det være nok.

À bientôt

-Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar