tirsdag 20. mai 2014

Foerst ferie, saa eksamen

Heisann, det er visst en stund siden jeg har skrevet, men hold an, jeg har unnskyldninger, i fleng. Men foer jeg begynner paa de, kan jeg vell bare konstatere at jeg har det veldig fint, fortsatt. Saann bortsett fra at jeg holder paa aa sovne da, men det skal jeg komme tilbake til.
Saa, siden sist har jeg vaert hjemme paa ferie. To ukers paaskeferie faktisk. Vi hadde ikke paaskeferie foer etter paasken da. Men det er ikke saa farlig, ferie er ferie. Jeg var litt hos pappa, litt hos mamma. Og saa hos pappa igjen for aa vaere med paa konfirmasjonen til fetteren min. Da fikk jeg jo samtidig sett hele storfamilien, saa det var veldig greit i grunnen. Det gikk helt fint aa dra ned igjen til France igjen etterpaa ogsaa. Bortsett fra at jeg maatte staa opp halv fem da..

 Jeg gikk tur med pappas hunder, gode venner, som vanlig. Det fantes jo ikke flere pinner i skogen, ikke i det hele tatt.

 Baaten kom paa vannet

 Og vannet var fint

Saa har jeg jo vaert tilbake paa skolen naa, en og en halv uke, det er bare tre dager igjen, og saa er jeg faktisk ferdig paa skolen for i aarr! Tenkt det, at jeg nesten har klart et helt aar paa skole i Frankrike. Resten av aarene kommer jo til aa gaa som en droem.
Forrige uke hadde vi masse proever, og eksamen i matte og PSE (en finfin blanding av helse, miljoe og forebygging). Jeg tror faktisk jeg sto i begge fagene, og det er ikke vaerst bare det. Vi faar ikke karakterene foer om et aar da.. Saa forrige uke var skolen veldig preget av eksamenstid, vi maatte liste oss rundt, og det var ihvertfall strengt forbudt aa snakke i gangene! Det var saanne skilt overalt!

Vi har ogsaa faatt karaktersnittet vaart, og jeg er fortsatt nest best i klassen, selvom jeg naa har alle fagene, de jeg ikke forsto noenting av i starten og. Liten klapp paa skulderen til meg selv der altsaa.
Saa var jeg jo hos vertsen i helga, som vanlig. Det er veldig rart at det var nest siste helga hos dem.. Jeg tror det blir sykt deilig med egen leilighet til hoesten da, men utsikten kommer jeg nok til aa savne.. Dette her er utsikten fra rommet mitt hos vertsen.

Saa, paa loerdag skulle jeg lage kake, det var jo 17. mai og greier. Men da bestemte stroemmen seg for aa gaa. Det ble hverken kake eller middag. Det er den kjipeste 17. mai-feiringen jeg noengang har hatt tror jeg. Men vi tok det igjen dagen etterpaa da. Naboene kom paa besoek. De syntes kaken var fantastisk god.


Franskmenn spiser ikke litt kake. De spiser mye kake.
Men naa blir jeg kasta ut her!

Salut!

-Tone

1 kommentar:

  1. Tone, jeg tror du må skrive om utplasseringen din snart ... For folk lurer på om du kommer hjem nå. Og det gjør du jo ikke ... ;o)

    SvarSlett