mandag 16. mars 2015

Last bit

Da er jeg tilbake på skolen, back on track lissom. Neida, joda. Men ja, vi har hatt en ganske fullpakket uke, med besøk fra England, prøver og nytt konsept på kjøkkenet. Jeg har vært sliten. Søndag var jeg ferdig med utplasseringen, og ja, det endte forresten bra. De var visst fornøyd med meg og jobben jeg hadde gjort allikevel til slutt. Ikke vet jeg hvorfor de plutselig endret mening, men det gjorde de. Jeg fikk til og med en konvolutt med penger i hånda når jeg dro, selv om de ikke trenger å betale oss hvis de ikke vil. Jeg klarte forresten å miste den eneste bussen som gikk til Thonon den dagen, så da måtte vi kjøre etter den. Men de gikk greit, jeg kom meg hjem til slutt. Jeg hadde visst litt flere bilder fra utplasseringen, så jeg kan like godt slenge dem på.
Den eneste desserten jeg faktisk synes var bra. En "millefeuille". Deigen var en slags pepperkakedeig med kakaosmør, en sitron-krem og brunoise av frukt. Så nesten proft ut. Men jeg kan ikke si noe om hvordan det smakte da.  

"Café gourmande", også ganske morsom dessert, hovedsaklig fordi vi fikk bestemme selv hva vi skulle putte på tallerkenen (bortsett fra kaffen).

En del av "vidundermaskinen" Den fortalte deg når du skulle snu pannekakene. 

Soufflé du grand-marnier. Ser bra ut, smaker, tja, ikke veldig godt.

Fjellet in my heart.

Utsikt fra takvinduet.

Pannekaker fylt med lakse-krem, litt usikker på det der..

Vi hadde en del eggehviter til overs, ble littegranne marengs.

Syns huset var så fint. 

Den berømte "ørret gravlaks" Litt tvetydig. Og merkelig smak. 


Men får visst fortsette imorgen, jeg har en prøve-eksamen kl. 8 imorgen tidlig, så da gjelder det å være opplagt! 

Á bientôt

-Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar